ناتو از آماده باش بیش از ۵۰۰ هزار سرباز تحت نظارت این ائتلاف خبرداد وزیر کشور برای شرکت در کنفرانس مواد مخدر وارد عراق شد نگرانی اسرائیل از حمله بعدی حوثی‌ها کاخ سفید: بایدن دوره ریاست جمهوری خود را کامل خواهد کرد حمله اسرائیل به مناطق جنوبی لبنان (یکم مرداد ۱۴۰۳) واکنش رهبران جهان به انصراف بایدن از انتخابات آمریکا هریس پس از انصراف بایدن: ترامپ را شکست می‌دهم پزشکیان: تحریم‌کنندگان مردم ایران به دشمن ایران سلاح شیمیایی می‌دادند واکنش اوباما به انصراف بایدن از انتخابات آمریکا تغییر ساعت کاری ادارات سنندج و استان کردستان از فردا دوشنبه (یکم مرداد ۱۴۰۳) درخواست جمهوری‌خواهان از بایدن برای استعفا از ریاست‌جمهوری نتانیاهو با بایدن در آمریکا دیدار می کند چه کسی جایگزین بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهد بود + لیست گزینه های احتمالی واکنش ترامپ به انصراف بایدن از انتخابات آمریکا آغاز مذاکرات آتش‌بس غزه از پنجشنبه (۴ مرداد ۱۴۰۳) بایدن از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انصراف داد + تصویر تداوم حملات موشکی-پهپادی حزب‌الله به مواضع رژیم صهیونیستی (۳۱ تیر ۱۴۰۳) محبوبیت ترامپ بعد از سوءقصد نافرجام افزایش یافت حمله ارتش رژیم صهیونیستی به برج دیده‌بانی ارتش لبنان | ۲ نظامی لبنانی زخمی شدند (۳۱ تیر ۱۴۰۳) نماینده آیت الله سیستانی با آیت الله علم الهدی دیدار کرد
سرخط خبرها

استاندار خراسان‌رضوی: موضوع فرهنگ دفاع مقدس و ایجاد باغ‌موزه یکی از اولویت‌های ماست

  • کد خبر: ۲۳۸۲۱۰
  • ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۱
استاندار خراسان‌رضوی: موضوع فرهنگ دفاع مقدس و ایجاد باغ‌موزه یکی از اولویت‌های ماست
استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه موضوع فرهنگ دفاع مقدس و ایجاد باغ‌موزه یکی از اولویت‌های ما بوده و از ما توقع است، گفت: امکانات مالی در این زمینه بسیار محدود بود و نمی‌توانستیم به صورت گسترده یا با اتکا به منابع عمومی‌سنواتی دولت، کار را دنبال کنیم و امکان‌پذیر نبود.

به گزارش شهرآرانیوز، یعقوبعلی نظری امروز، ۱۹ تیر ۱۴۰۳، در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث ساختمان اصلی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس اظهار کرد: با حضور گسترده مردم خاصه در خراسان‌رضوی، افتخار پیدا کردیم که یک بار دیگر سر تعظیم به محضر مردم عزیز و هم‌استانی‌های عزیز فرود بیاوریم و خداوند را برای این نعمت بصیرت و حضور در میدان سپاسگزار باشیم.

وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات کار بسیار سختی است، عنوان کرد: برگزاری انتخابات جنبه‌های مختلفی دارد که مقام معظم رهبری در سال گذشته چهار راهبرد امنیت، رقابت، مشارکت و سلامت را تعیین کردند. در استان، میزان مشارکت به ۵۸ درصد رسید که باعث افتخار است. در بین استان‌های هم‌تراز، رتبه اول را کسب کردیم و مشهد به عنوان کلانشهر در رتبه برتر قرار دارد.

نظری افزود: سلامت موضوع بسیار مهمی بود که شاهد حفظ سلامت در برگزاری و جلوگیری از شبهات بودیم و هیج شبهه و مدرکی دال بر خدشه به سلامت انتخابات وجود نداشت. همه ما شاهد بودیم در گذشته در برگزاری انتخابات فراز و نشیب داشتیم. این چهار انتخابات از نظر تعداد و اجرای دقیق و صحیح سابقه ندارد و رکورد زده است. رأس ساعت هشت، همه شعب فعال و آماده بودند و ۸۰ هزار نفر مجری در سطح استان داشتیم.

استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه ما گرفتاری‌های اقتصادی و معیشتی داریم و اولویت اول کشور براساس شعار سال از طریق مقام معظم رهبری مسائل اقتصادی و معیشتی مطرح شده است، تصریح کرد: اقتصاد در اولویت قرار می‌گیرد، اما همیشه فرهنگ اساس است. ما مسئولان ضمن اینکه باید اولویت‌ها را مدنظر داشته باشیم، نباید از اساس و بنیان غفلت کنیم؛ بنابراین تلاش بر این بود که در سطح استان ضمن تمرکز بر مسائل اقتصادی و معیشتی مردم بر مسائل فرهنگی، اجتماعی و زیرساختی نیز توجه شود.

وی ادامه داد: رونق اقتصادی کار زیرساختی هم نیاز دارد. اگر بخواهیم از سرمایه‌گذاران دعوت کنیم، نیاز به زیرساخت است، اما متأسفانه از عقب‌ماندگی جدی برخوردار بودیم که نیاز بود در دستورکار گذاشته شود. این عقب‌ماندگی‌ها در بخش‌هایی پایان یافته، اما در بخش‌هایی ازجمله موضوعات فرهنگی و اجتماعی در وسط راه قرار دارد، هدف‌گذاری شده و با سرعت خوبی در حال اجراست.

نظری خاطرنشان کرد: در حوزه سیاسی، مشارکت در این چند انتخابات رو به ازدیاد و گسترش بوده که جای شکرگزاری دارد. همچنین انتخابات با سلامت و امنیت کامل برگزار شد. در حوزه اقتصادی، شاهد کاهش نرخ بیکاری، ایجاد اشتغال و شرایط خوبی در شاخص‌های اقتصادی هستیم. موضوع فرهنگ به عنوان اساس و پایه بوده و اگر ضعف فرهنگی داشته باشیم، در ناهنجاری‌های اجتماعی ظهور و بروز خواهد یافت. مهم بود این موضوع را نیز فراموش نکنیم.

استاندار خراسان‌رضوی اضافه کرد: در اثر همه فعالیت‌هایی که در دستگاه‌ها و توسط مسئولان مختلف انجام شده، روند‌های ما در استان تغییر پیدا کرده است. روند طلاق منفی و موالید مثبت است. اعداد و ارقام ازدواج نیز منتشر خواهد شد. ۲۱ دستاورد شاخص در حوزه فرهنگی و اجتماعی داشتیم. باوجود اینکه مسائل اقتصادی در اولویت ما بوده، اما در حوزه فرهنگی و اجتماعی هم کار انجام شده، غفلت نبوده و روند‌ها مثبت است.

وی با اشاره به اینکه موضوع فرهنگ دفاع مقدس و این باغ‌موزه یکی از اولویت‌ها بوده و از ما توقع است، گفت: امکانات مالی در این زمینه بسیار محدود بود و نمی‌توانستیم به صورت گسترده یا با اتکا به منابع عمومی‌سنواتی دولت، کار را دنبال کنیم و امکان‌پذیر نبود. در حوزه برق به میزان ۸ همت در حال اجرای پروژه هستیم که از منابع تملک دارایی نیست یا بسیار جزئی از آن است.

نظری بیان کرد: با استفاده از فرهنگ مدیریتی یادگار شهید رئیسی که اعتقاد داشتند نباید معطل شویم، باید مسئله‌محور کار را دنبال کنیم. در بخش‌های مختلف این کار انجام شده و در حال انجام است. مجتمع ثامن‌الائمه(ع) سال‌هاست نیمه‌کاره رها شده و ۶ هزار نفر ظرفیت دارد که موردنیاز مشهد است؛ اما منابع در اختیار نیست، البته اکیپ‌های مختلفی در حال انجام کار هستند.

استاندار خراسان‌رضوی عنوان کرد: الان پنج‌شش بیمارستان در حال اجرا و احداث داریم. کشف‌رود همیشه از دریچه زیست‌محیطی مورد بحث بود، اما امروز با افتتاح تصفیه‌خانه چرمشهر و به‌زودی شهرک صنعتی توس و پروژه‌های تصفیه‌ای مشهد دیگر معضلی به نام کشف‌رود نداریم و تبدیل به منطقه‌ای اثرگذار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حوزه فرهنگی باید همت بیشتری داشته باشیم که در حال رخ‌دادن است. منابع تأمین شده و پروژه‌ها معین شده و اهداف روشن است که این باغ‌موزه یکی از مصادیق آن است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->